informacje prasowe_

artykuły eksperckie_

teksty na strony www_

magazyny firmowe_

raporty i analizy_

artykuły poradnikowe_

kampanie informacyjne i edukacyjne_

komunikacja kryzysowa_

PR 

Pokażę, że Twoja szklanka jest w połowie pełna, a nie pusta


Szklanka jest w połowie pusta czy pełna? To klasyczne pytanie o ocenę poziomu napełnienia szklanki najlepiej oddaje istotę działań public relations. PR to budowanie dobrego wizerunku i zaufania. A przede wszystkim informowanie. Jeśli sam nie przekażesz grupom interesariuszy (mediom, Twoim klientom lub współpracownikom) dobrze przygotowanej informacji o Twoich działaniach, nikt nie będzie o nich wiedział. Albo wszyscy będą widzieć tylko niedociągnięcia. I szklanka, choć w połowie pełna, będzie postrzegana jako pusta. 


W tekstach i działaniach PR pomagam wykreować odpowiedni przekaz. Zanim przygotuję tekst informacji prasowej, artykułu eksperckiego lub np. przemówienia czy materiałów do kampanii społecznej – słucham opowieści, gromadzę informacje, analizuję dane. Zawsze pomagam znaleźć temat, który zainteresuje media. Dowiedz się więcej o tym, jak pracuję i jak będzie przebiegała nasza współpraca

Służę też wsparciem w sytuacjach kryzysowych. 

Dobry PR bazuje na dwóch zasadach: prawdziwych informacjach i systematycznych działaniach.


ZOBACZ REALIZACJE




teksty na strony www_

artykuły sponsorowane_

teksty na blogi_

teksty reklam_

gazetki firmowe i promocyjne_

broszurki i ulotki_

newslettery_

opisy produktów_

MARKETING


Za pomocą tekstów pomogę Ci zwiększyć sprzedaż i zyskać lojalnych klientów


Obraz przyciąga wzrok, ale to tekst daje impuls do działania. Zwłaszcza jeśli działa na wyobraźnię, porusza emocje i dostarcza przydatnych informacji. Ludzie nie czytają mniej. Czytają po prostu w innych miejscach i w inny sposób.

Tworzę zapadającą w pamięć opowieść o Twojej firmie, produktach i usługach. Przede wszystkim jednak piszę tak, by odbiorca, czyli Twój klient, znalazł odpowiedź na swoje pytania. By poczuł, że ktoś pomyślał o jego potrzebach


Zanim napiszę teksty na stronę internetową Twojej firmy, będę chciała ją zobaczyć. Wykorzystam  Twoją wiedzę i doświadczenie do przygotowania ciekawych tekstów na bloga, które przy okazji wspomagają pozycjonowanie.  Dowiedz się więcej o tym, jak pracuję i jak będzie wyglądała nasza współpraca

Moja specjalizacja to także artykuły sponsorowane – dobrze napisane do złudzenia przypominają obiektywny tekst dziennikarski, któremu ufa się bardziej niż reklamie.


ZOBACZ REALIZACJE




reportaże_

artykuły_

wywiady_

teksty poradnikowe_

newsy_

recenzje_

teksty informacyjne_

MEDIA


Od lat piszę artykuły w mediach drukowanych i internetowych



Moje teksty znajdziesz m.in. w magazynach „Bieganie”, „Podróże”, „Weranda Weekend”, „SKI Magazyn”. Regularnie piszę też dla portali nabiegowkach.pl i werandaweekend.pl Do niedawna tworzyłam autorską stronę biegowkipodtatrami.pl

Specjalizuję się w tematach związanych z narciarstwem biegowym (dla amatorów) i backcountry. Piszę też o „zwykłym” bieganiu, nordic walking, podróżach, miejscach i – chyba jako jedyna – o muzeach narciarstwa w Europie.  

Duża część mojej dziennikarskiej pracy to promocja regionów, m.in. w Austrii, Niemczech i Słowenii. 


ZOBACZ REALIZACJE




Jak pracuję i jak będzie przebiegała nasza współpraca?


Kiedy uzyskałem zlecenie na reklamę Rolls-Royce’a, poświęciłem trzy tygodnie na czytanie materiałów i pewnego dnia natknąłem się na stwierdzenie, że „przy prędkości sześćdziesięciu mil na godzinę najgłośniejszy dźwięk w samochodzie wydaje elektryczny zegar. To zdanie stało się hasłem - headlinem, po którym następował liczący sześćset siedem słów faktograficzny tekst – napisał David Ogilvy, jeden z najsłynniejszych copywriterów i twórca agencji reklamy Ogilvy&Mather.


Ta historia idealnie oddaje sposób, w jaki pracuję. Bazuję na zgromadzeniu informacji (m.in. dzięki rozmowie, odwiedzeniu miejsca czy przyjrzeniu się działaniom Twojej konkurencji) i ich analizie. Jeśli jest to możliwe, sięgam do wykresów, danych statystycznych, tabelek – często to w liczbach kryją się te najciekawsze historie. Wszystko po to, by wyłowić ziarenko, wokół którego wyrośnie unikalna opowieść, która przyciągnie uwagę Twojego klienta.


Wszystko zależy od rodzaju tekstu i tematyki. Zazwyczaj przygotowanie informacji prasowej lub artykułu sponsorowanego to 2-3 dni pracy, artykułu eksperckiego: 2-5 dni, przygotowanie kompletu tekstów na stronę internetową: ok. 2 tygodni, a kampanii informacyjnej – ok. 1 miesiąca. Komplet tekstów do gazetki hotelowej – w zależności od tematyki i objętości – zajmuje od 3 dni tygodnia.

Mogę wykonać zlecenie w trybie ekspresowym – doliczam wtedy 50%

Każde zlecenie wyceniam indywidualnie. Cena zależy m.in. od rodzaju tekstu oraz szacowanego nakładu pracy, a przy tekstach na stronę internetową np. od tego, czy piszę je w oparciu o gotowy szablon czy oprócz przygotowania tekstów mam też wymyślić ich strukturę i układ na stronie.

Bazuję na stawce za godzinę pracy. Za podstawę rozliczenia możemy również przyjąć 1000 znaków ze spacjami. Jeśli zlecenie jest ekspresowe – do ceny doliczam 50%.

Wystawiam faktury (bez VAT).

Przy większych zleceniach przed rozpoczęciem pracy mogę Cię poprosić o zapłacenie zaliczki w wysokości połowy ustalonej kwoty za całość.

W cenie jest jedna poprawka zgodnie z Twoimi sugestiami. Jeśli w międzyczasie zmieni się ustalona na początku koncepcja teksu (uznasz, np. że zamiast tekstu do gazetki hotelowej potrzebujesz tekstu sponsorowanego do prasy lub musi być 2 razy dłuższy) i trzeba będzie go znacznie zmienić lub wręcz napisać od nowa – zaproponuję cenę za nowy tekst. Znów jedna poprawka do „nowego” tekstu będzie w cenie.

  1. Kontaktujesz się ze mną w sprawie napisania tekstu. Ustalamy: jaki będzie jego temat, forma (np. artykuł sponsorowany, tekst na ulotkę, test reklamy radiowej itd.), gdzie się pojawi (Internet, druk, radio, TV), czy jest limit liczby znaków ze spacjami (jeśli tak, to jaki), na kiedy tekst ma być gotowy. Ustalamy też cenę za zlecenie.
  2. Zlecasz mi przygotowanie tekstu. W niektórych przypadkach, zwłaszcza przy dużych, jednorazowych zlecaniach mogę poprosić w wpłatę zaliczki w wysokości połowy ustalonej kwoty za całość. Na tym etapie pytam też, jakie są Twoje oczekiwania względem tekstu.
  3. Gromadzę i analizuję informacje. Na tym etapie będę chciała się z Tobą spotkać i dowiedzieć jak najwięcej o Twojej firmie/usłudze w kontekście konkretnego tekstu. Będzie to luźna rozmowa, podczas której zapytam o wszelkie istotne z punku widzenia odbiorcy elementy, ale też o ciekawostki i firmowe historie. Jeśli to możliwe, będę chciała zobaczyć to, o czym mam pisać (np. pokoje hotelowe, restaurację). Jeśli tekst tego wymaga (zwłaszcza informacje prasowe i artykuły eksperckie) i jeśli dysponujesz takimi materiałami – będę chciała zapoznać się z wykresami, zestawieniami danych, projektami czy teksty techniczne. Liczby kryją w sobie mnóstwo fascynujących opowieści.
  4. Piszę tekst i Ci go przesyłam.
  5. Jeśli masz sugestie, spotykamy się lub kontaktujemy telefonicznie/mailowo. Poprawiam tekst zgodnie z Twoimi uwagami.
  6. Ostatni etap to rozliczenie.

Nie piszę precli i tekstów zapleczowych. Nie prowadzę stałej obsługi fanpage’ów w mediach społecznościowych (okazjonalnie mogę przygotować pojedyncze wpisy, zwłaszcza jeśli wiążą się np. z przygotowywaną kampanią społeczną/informacyjną)